
Straipsnio autorė ZANĖ TIMPARĖ, diplomuota mitybos specialistė ir mitybos klausimais rašanti žurnalistė: „MAISTAS KAIP VAISTAS“
Kiaušinius galima drąsiai valgyti – tai rodo naujausias tyrimas, kuriame dalyvavo 177 000 žmonių
Mokslo pasaulyje pripažinto žurnalo „American Journal of Clinical Nutrition“ naujausiame numeryje (2020 m. balandžio mėn.) pristatyti trys didelio masto tarptautiniai tyrimai, skirti nustatyti, kiek valgomi kiaušiniai daro poveikį cholesterolio kiekiui, širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymui ir bendram mirtingumui. Šiuose tyrimuose dalyvavo 177 000 žmonių iš 50 pasaulio šalių. Įspūdingas skaičius ir mastas.1
Mus, žinoma, domina pagrindinės išvados. Ir jos tikrai palankios kiaušiniams! Nepatvirtinta, kad būtų ryšys tarp kiaušinių ir cholesterolio bei trigliceridų kiekio kraujyje pokyčių, mirštamumo arba reikšmingų širdies ir kraujagyslių ligų. Be to, atskirame skyriuje pateikiama išvada, kad pirmiau minėtų trijų dalykų, kurie kenkia labiausiai, atžvilgiu nėra jokio skirtumo, kiek kiaušinių suvalgoma – 7 ar nė vieno per savaitę.
Tyrimas apėmė šalis visuose žemynuose. Santraukoje dar kartą pabrėžiama, kad kiaušiniai yra labai vertingas produktas.
Naudota literatūra:
1 1, 1,2, 1, et al. Association of egg intake with blood lipids, cardiovascular disease, and mortality in 177,000 people in 50 countries. American Journal of Clinical Nutrition. 2020;111(4):795-803. doi:10.1093/ajcn/nqz348.
Cilvēka organisms pats omega-3 taukskābes saražot nespēj, tāpēc tās jāuzņem ar uzturu. Vislabāk – ar dabīgiem pārtikas produktiem nevis sintētiskām …
Stipra imunitāte pašlaik ir aktuāls temats, īpaši, ja rudenī prognozē atkārtotu koronavīrusa uzliesmojuma vilni. Bet vai imunitāti varam spēcināt ar …
Kiaušiniai patiekaluose puikiai dera su daržovėmis, rugine arba kitokia duona, kurioje gausu skaidulų; kiaušiniai gerai papildo ir įvairias salotas. Šis …